Bişr-i Hafi Hazretleri bir gün yine sarhoş ve bitkin olarak evine dönerken yolda üstünde besmele yazılı bir kâğıt buldu. İçi sızlayıp yerden aldı..
Allah’a kulluk
-
-
Boş işler.Asr-ı Saadet’te insanları Resulullah’ın tebliğ ve terbiyesinden uzak tutmak için müşriklerin değişik çarelere başvurduğu malum.Argo konuşma ve..
-
Araf Suresi (7.Sure)
tarafından Nasihatler.ComAraf Suresi, Araf’ta yani cennet ve cehennem ehli arasındaki yüksek bir yerde bulunan insanlardan söz edildiği için sureye bu ad verilmiştir.
-
Yunus Suresi (10.Sure)
tarafından Nasihatler.ComYunus Suresi, Hiç olmazsa hatırı sayılır, makam sahibi birisinin peygamber olmasını daha uygun görüyorlardı. Bunun üzerine bu sure inmiştir.
-
Hud Suresi (11.sure)
tarafından Nasihatler.ComHud Suresi, Arabistan halkına gönderilmiş peygamberlerden biri olan Hud (A.S)’ın hayatından bahsedildiği için sureye bu isim verilmiştir.
-
Nahl Suresi (16.sure)
tarafından Nasihatler.ComNahl suresi. Kendilerine haksızlık ederlerken meleklerin canlarını aldıkları kimseler: Biz hiçbir kötülük yapmıyorduk, diyerek teslim olurlar. Melekler onlara..
-
Neml Suresi (27.Sure)
tarafından Nasihatler.ComNeml Suresi. “Neml” karınca demektir. 18. ayetinde, Hz.Süleyman’ın ordusuna yol veren karıncalardan söz edildiği için sure bu ismi almıştır.
-
Zumer Suresi (39.sure)
tarafından Nasihatler.ComZumer Suresi.Zumer; zümreler, gruplar demektir. Surede başlıca, göklerde ve yerde Allah’ın birliğini gösteren deliller, mü’minlerin cennete, kafirlerin…
-
Beyyine Suresi (98.sure)
tarafından Nasihatler.ComBeyyine Suresi. Açık delil manasına gelen ve birinci âyette geçen ” beyyine ” kelimesi sûreye ad olmuştur. Talâk sûresinden sonra Medine’de inmiştir, 8 ayettir.
-
Seyyid Abdulhakim El Hüseyni Hz.
tarafından Nasihatler.ComSeyyid Abdulhakim El Hüseyni Hazretlerine soruldu: “Nefs nedir? Ne gibi hileleri vardır?” Buyurdular: “Nefs, hayvani bir kuvvettir.” Bu hayvani kuvveti..
-
Gavs-ı Bilvanisi. Kalbin nefse mağlup olduğu işlerin başında hela âdâbına uymamak, düzgün abdest almamak, guslü usulünce yapmamak ve necâsetten korunmamaktır.