ETİKET: meal

Duhan Suresi

Duhan Suresi

Duhan Suresi. Ülkemizde kandil geceleri diye bilinen geceler, ramazan günleri ve geceleri, arefe günü, Mekke’deki Mescid-i Haram, Medine’deki Mescid-i Nebevi, Kudüs’teki Mescid-i Aksa, Kâbe’nin üzerinde bulunduğu toprak parçası bu zaman ve mekânların başlıca örnekleridir.

Ahkaf Suresi

Ahkaf Suresi

Ahkaf Suresi. Ad kavmi’nin yaşadığı bölgede rüzgârlar, “ahkaf” denen kum tepeleri meydana getiriyordu. Ha-mim ile başlayan diğer surelerdeki gibi bunun da başında Kur’an-ı Kerim’e dikkat çekilmekte; bu kitabı, sonsuz güç ve hikmet sahibi Allah’ın vahyettiği kesin ve açık bir ifadeyle açıklanmaktadır.

fetih suresi

Fetih Suresi

Fetih Suresi.Ayette müminlere,olağan üstü sıkıntılı durumlarında Allah’ın moral yardımından söz ediliyor,arkasından O’nun askerlerinden bahsediliyor.Bu askerlerden maksat,müminlerin yanında olan ve ilâhî yardımı ileten meleklerdir.Buna göre 7.âyette zikredilen askerler ise ilâhî cezayı icra eden melekler olmalıdır.

Beyyine Suresi

Beyyine Suresi

Beyyine Suresi. Açık delil manasına gelen ve birinci âyette geçen ” beyyine ” kelimesi sûreye ad olmuştur. Talâk sûresinden sonra Medine’de inmiştir, 8 ayettir. Bu surede kâfirlerden ve müşriklerden söz edilmiş, onların bazı davranışları anlatılmış, inanan ve iyi işler yapanların kurtuluşa ereceği ifade edilmiştir.

Zilzal Suresi

Zilzal Suresi

Zilzal Suresi.Diğer ayetlerden de anlaşıldığı üzere kıyamet kopacağı gün sûrun birinci defa üflenmesiyle yer küresinde şiddetli sarsıntılar meydana gelir ve dağlar yerlerinden kopup savrulur, yeryüzünde yıkılmayan hiçbir şey kalmaz.Çünkü “kıyamet sarsıntısı gerçekten çok büyük bir olaydır”

fil suresi

Fil Suresi

Fil Suresi.Surede Hz. Peygamber’e hitap edilerek 1-2. âyetlerde fil ordusunun başına gelen felâketin büyüklüğünden ve Kâbe’yi yıkma planlarının boşa çıkarıldığından haberdar olduğu ifade edilmektedir.Efendimiz olaya bizzat şahit olmadığı halde, ona yöneltilen “görmedin mi” şeklindeki hitap mecazi bir ifade olup olayı..

Nas Suresi

Nas Suresi

Nas Suresi. Surede insanların rablerinin de, hükümdarlarının da, ilahlarının da sadece Allah olduğuna ve yalnızca O’na sığınmak, O’na tapmak, O’nun hükümranlığını tanımak gerektiğine dikkat çekilmiştir.

Send this to a friend