ETİKET: hastalıklar

Muhabbet ihlas teslimiyet

Muhabbet, ihlas, teslimiyet

Muhabbet ihlas teslimiyet.Bir ölü kendisini yıkayan kimseye nasıl hiç itiraz etmez ise, mürid de mürşidinin önünde bu derece bir teslimiyet göstermelidir. Böyle yaparsa manevi kirlerden temizlenmesi, kötü hâllerden kurtulması kolay olur.Teslim olan kimse tez zamanda ilerler, kemale erer.

Mürşide itiraz

Mürşide itiraz

Mürşide itiraz. Aslında böylelerinin tespitleri genellikle yanlıştır. Bilgisi noksandır, kanıtları zayıftır. Sözleri hissî, davranışları edep dışıdır. Niyeti düzeltmek değil, bozmaktır. Değerli şahıs ve makamlara karşı gereken edebi göstermekten ısrarla kaçınarak kendine bir yer edinmeye çalışır.

Nakşibendi Yolunun Büyüklüğü

Nakşibendi Yolunun Büyüklüğü

Bunlara mensup olmak tüm nisbetlerin üstündedir.Bunların kelamı kalbi hastalıklara devadır.Onların bakışları manevi hastalıklara şifadır.Onların gösterdiği teveccüh talibleri iki cihanın alakasından kurtarır.Büyüklerinin şanı yüce himmetleri,müridlerini mümkinat aleminin bataklığından kurtarıp Hz.Allaha yükseltir.

Ruhun ilahi huzura ulaşması

Ruhun ilahi huzura ulaşması

Ruhun ilahi huzura ulaşması. Şeytanla cihad, Allah ile meşgul olup şeytandan uzak kalarak olur. Şeytana gerçek düşmanlık, senin hakiki sevgilinin muhabbetiyle meşgul olmandır. Cenâb-ı Hak şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz şeytan sizin için bir düşmandır, öyle ise siz de onu düşman edinin” (Fâtır35/16)

hacamat

Hacamat yeniden keşfediliyor

Hacamat Kupa terapisi 5 bin yıldır dünyanın pek çok yerinde uygulanan bir tedavi şekli. Modern tıbbın babası Hipokrat bile tedaviyi anlatmış. Tedavinin Müslümanlar içinse ayrı bir yeri var. Çünkü, insanlığa 5 vakit namazın hediye gönderildiği Miraç’ta, Peygamber Efendimiz’e melekler, kupa terapisini tavsiye ediyor.

Gıybetin caiz olabileceği yerler

Gıybetin caiz olabileceği yerler

Gıybetin caiz olabileceği yerler. Birinci özür: Bir kimsede görülen zulmü şikayet etmektir. Yani uğradığı haksızlığı yetkili zat veya makama şikayet etmek mübahtır. İkinci özür: Bir kişi bir yerde fesat işlendiğini görür, bu fesadı önlemeye gücü yeten başka bir kimseye gider, o fesat işe engel olmasını ister.

Send this to a friend